Thursday, November 10, 2011

Neymar akan jadi pemain yang hebat .


Neymar akan menjadi seperti tonggak Barcelona, ​​Lionel Messi dan Diego Maradona.




Legenda Brazil, Pele merasakan striker Santos, Neymar akan meningkat ke tahap yang sama seperti bintang Barcelona, ​​Lionel Messi dan lagenda Argentina, Diego Maradona.
 
Pemain sensasi berusia 19 tahun itu dianggap sebagai antara bakat paling menjanjikan bagi generasinya dan kini nikmati musim yang memberangsangkan bersama kelab dan negara.
 
Brazil dan Argentina sentiasa bersaing menentang satu sama lain untuk kedaulatan bola sepak Amerika Selatan, dan Pele menjelaskan bahawa The Selecao tiada apa-apa sebab untuk dengki terhadap La Albiceleste.
 
"Mereka (Argentina) bercakap mengenai Maradona dan Messi, tapi kami ada Neymar, siapakah yang akan menjadi pemain hebat dengan kemahiran yang dimilikinya," katanya. "Santos sebuah kilang yang menghasilkan bintang, mereka mencipta pemain tanpa membelanjakan apa-apa. Ini merupakan masa yang baik untuk kelab."
 
Pele menambah bahawa Neymar perlu lebih agresif supaya dia dapat mengelakkan diri menjadi sasaran pertahanan.
 
"Saya tak maksudkan dia terlibat dalam pergaduhan, tetapi belajar bagaimana untuk mempertahankan diri," jelas Pele. "Saya sentiasa berkata demikian kepada Neymar setiap kali bertemu dengannya."
 
"Dia sangat bermahiran, yang terbaik dalam pasukannya, jadi sudah tentu dia akan menerima penjagaan khas dan dia mesti belajar bagaimana untuk mempertahankan dirinya."

No comments:

Post a Comment